New Knowledge Required for Nursing Practice in a Dynamic and Changing Society

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.5294/aqui.2019.19.1.1

Palabras clave:

Enfermería, ciencia, tecnología y sociedad, gestión del conocimiento, práctica profesional, ejercicio profesional, capacitación profesional, tecnologías de la información y de la comunicación, TIC

Resumen

Nuevos conocimientos que exige la práctica de enfermería en una sociedad dinámica y cambiante

Novos conhecimentos exigidos pela prática de enfermagem em uma sociedade dinâmica e mutável

It is no secret to anyone that today’s society is undergoing a process of transformation in all its spheres. As many authors have pointed out, that transformation has changed the way citizens interact, relate, communicate, work and learn. It is a process that requires citizens who have new skills and abilities that not only allow them to be an active part of society, but also to manipulate, transform and generate knowledge, to learn constantly, to select appropriate information, to encode and decode messages in different audiovisual languages, and to adapt to rapid social and cultural changes...

To reference this article / Para citar este artículo / Para citar este artigo

Boude OR. New Knowledge Required for Nursing Practice in a Dynamic and Changing Society. Aquichan; 19(1): e1911. DOI: 10.5294/aqui.2019.19.1.1

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citas

Castells M. La era de la información: economía, sociedad y cultura. Vol. 3. Madrid: Alianza; 2004.

Mattelart A. Historia de la sociedad de la información. Barcelona: Paidós; 2007.

Tedesco J. Educar en la sociedad del conocimiento. Buenos aires: Fondo de Cultura Económica de Argentina: 2000.

Hargreaves A. A decade of educational change and a defining moment of opportunity: an introduction. Journal of Educational Change. 2009 abril;10(2-3):89-100. DOI: 10.1007/s10833-009-9103-4

Delors J. La educación encierra un tesoro. París: Santillana, Unesco: 1996.

Boude OR, Andrea J. El reto de formar a profesores universitarios para integrar el aprendizaje móvil. Revista Cubana de Educación Médica Superior. 2017;31(1):61-77. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412017000100007

Publicado

2019-02-27

Cómo citar

Boude, O. (2019). New Knowledge Required for Nursing Practice in a Dynamic and Changing Society. Aquichan, 19(1). https://doi.org/10.5294/aqui.2019.19.1.1

Número

Sección

Editorial